lauantai 23. maaliskuuta 2013

BH-kurssilla


Mammalla oli taas uusi juttu mielessä. Tämä olikin erilainen kuin mikään muu. Kun auton ovi avautui, olin ihan äimänä. Mamma hoki: varovasti, varovasti, VAROVASTI... Ok, kun hyppäsin alas autosta, tajusin mistä oli kyse. Me oltiin jääkentällä, VAU. Vähän huolestuin, kun mamman kävely oli tosi vaikeaa, sitä piti (taas) auttaa pysymään pystyssä. Kumma kun se ei pysy edes vaakapinnoilla pystyssä.

Siellä oli kivan näköisiä kavereita, mutta mamman korkea c tarkoitti aika yksiselitteisesti, että ne kaverit ei ollu mun leikkikavereita. No kouluttaja pyysi mammaa näyttämään mitä me osataan. Mamma kyllä oli se heikompi osapuoli, sen kävely jääkentän yli oli aika surkea esitys, onneksi sillä oli mut tukenaan.

Sitten me demottiin luoksetulo ja mammalla oli naama kalpeana, kun innoissani singahdin sitä kohti vauhdissa.  Mutta osaanhan minä pysähtyä tyylikkäästi. Joten siinäkin vedin pisteet kotiin. 

Paikallaolossa apuohjaaja tarjoutui pitämään liinasta kiinni. Taas mamma valahti kalpeaksi ja vannotti, että apuohjaaja mieluummin päästää liinasta irti kuin halkaisee kallonsa. Sitten illan hauska kohta. Mamma pyysi minut maahan ja sanoi paikka. Helppo nakki. Apuohjaaja seisoi tukevassa haara-asennossa päättäväisenä. Sitten mamma päätti kokeilla mun makuulla oloa hyppäämällä kevyesti ilmaan. VAU! Mähän hypähdin yhtä tahtia suoraan ilmaan mamman pään korkeudelle omalla paikallani. Mamma muistutti, että mun piti olla maassa, eikä ilmassa. Sitten me muistettiin apuohjaajatyttönen, joka hänkin oli muuttunut kalpeaksi.

Mutta lopulta hoksasin, että jos mamma sanoo maassa paikka, niin vaikka se itse innostuisi hyppimään, niin mun homma on vaan maata möllöttää paikoillani. Olisi heti sanonut. Mutta toisaalta, mun loikat maasta suoraan ylös ilmaan oli aika vaikuttavia omastakin mielestäni.

Sitten menikin aika tylsäksi, me pyörittiin perusseuraamista. Hitaastihan mun oli köpöteltävä, kun mamma hädin tuskin pysyi pystyssä. Mamma huomasi, että saksalainen täyskäännös eli täyskäännös vasempaan oli mulle ihan outo juttu, mä eksyin jutusta ihan kokonaan. No sitä tahkottiin sen verran, että nyt sekin sujuu.